اگر عضو هستید و سوالی دارید مراحل زیر را دنبال کنید!

 

1- بر روی آیکون در گوشه سمت چپ سامان کلیک نمایید.

2- بسته به سوالی که دارید موضوع گفتگوی خود با کتابدار را انتخاب کنید، در صورت ابهام به جدول زیر مراجعه کنید.

 

 

مشاوره خواندن

اگر در خصوص موضوعی خاص نیاز به مشاوره، کمک و یا راهنمایی متخصصین و کتابداران خبره دارید این گزینه را انتخاب کنید. ممکن است زمان پاسخگویی به سوال شما بیشتر باشد.

ارسال پستی منابع

اگر نمیتوانید به کتابخانه مراجعه کنید از این گزینه می توانید نام، شماره ثبت یا موضوع کتاب خود را به کتابدار اعلام کنید تا آن را از طریق پست یا پیک کتاب برای شما ارسال نماید. دقت فرمایید ممکن است این خدمت در کتابخانه شما هنوز فعال نشده باشد که طبیعتا پاسخ کتابدار به درخواست شما منفی خواهد بود!

پیشنهاد و انتقاد

اگر در استفاده از کتابخانه به مشکل برخوردید و یا با هدف بهبود شرایط پیشنهادی در ذهن دارید آن را با ما در میان بگذارید، درخواست های شما مستقیما توسط مدیران سیستم مشاهده خواهد شد!

درخواست مقاله

خدمت ارسال مقاله در کتابخانه های عمومی خدمتی نوپاست، اگر پ‍ژوهشگر هستید و نیازمند به مقاله هستید ما برای شما شرایطی را فراهم کردیم تا بصورت رایگان به مجموعه از مقالات فارسی و انگلیسی دسترسی داشته باشید. فقط به سبب حفظ حق مالکیت مولفان این کار بصورت غیر مستقیم از طریق کتابداران برای شما صورت خواهد گرفت. جهت اطلاعات بیشتر می توانید در خصوص خدمت «مرجع مجازی کتابخانه ها» بیشتر بخوانید!

پرسش از کتابدار

تقریبا هر چه دل تنگت می خواهد بگوی! اگر در خصوص نحوه استفاده از کتابخانه، ساعت کاری، شیفت همکاران و... سایر موضوعات از کتابداران سوالی دارید اینجا مطرح کنید، کتابداران ما ظرف مدت کوتاهی به سوالات شما در حد توان خود پاسخ دهند.

پیگیری درخواست

ما اینجا همه سوالات و پاسخ های داده شده به آن را نگهداری می کنیم! شما می توانید هر زمانی که نیاز دارید به اینجا مراجعه کنید و پیگیر سوالات خود شوید!

اعلام خطای فنی

این قسمت را تیم فنی ما در سامان می بینند! بنابراین اگه در استفاده از سامانه به لحاظ فنی دچار مشکل شدید از این گزینه استفاده کنید.

 

3. پس از انتخاب گزینه مورد نظر اگر وارد سیستم نشده باشید با پیغام ورود به سیستم مواجه می شوید، نام کاربری و پسورد خود را وارد نمایید سپس صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد:

 
1-  در صورتی که میخواهید سوال جدید بپرسید این گزینه را انتخاب کنید. دقت بفرمایید شما می تواند برای سایر کتابخانه نیز درخواست ارسال کنید بنابرین پیش از شروع سیستم از شما می خواهد کتابخانه مخاطب را انتخاب کنید. به صورت پیش فرض کتابخانه خودتان انتخاب شده است.
2-  اینجا می توانید موضوع گفتگوهای خود را فیلتر کنید. اگر تعداد سوالاتی که پرسیده باشید زیاد باشد این گزینه به شما کمک می کند زودتر به گفتگوهای خود دسترسی داشته باشید.
3- با کلیک بر روی هر گفتگو، جزییات و شرح آن را در قسمت 7 مشاهده خواهید کرد.4-       کتابخانه مخاطب شما در هر گفتگو در بالای آن نمایش داده شده است.
5- می توانید گفتگوی خود را با تایپ درخواست در این قسمت آغاز کنید.
6- با کلیک بر روی این گزینه درخواست شما ارسال خواهد شد.
7- جزییات و شرح هر گفتگو در اینجا قابل مشاهده است.

 

نکته: در صورتی که پیام شما پاسخ داده شده باشد و شما آن را باز نکرده باشید کنار نام شما یک دایره قرمز رنگ قابل مشاهده است.

 

 
 
اگر کتابدار هستید، مراحل زیر را دنبال کنید!
1- در صورتی که عضوی درخواستی ارسال کرده باشد از قسمت پیغام ها ما آن را به شما اطلاع خواهیم داد.
 
2- به صفحه پیگیری درخواست مراجعه کنید، به سوالات مطرح شده پاسخ دهید! سوالات جدید با یک دایره قرمز رنگ مشخص شده اند.
3- دقت کنید شما فقط 24 ساعت فرصت دارید به سوالات مخاطبان پاسخ دهید.